DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ “SORUMLULUK TEMASI” VELİ MEKTUBU

DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ “SORUMLULUK TEMASI” VELİ MEKTUBU

02.01.2019 5461

DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ “SORUMLULUK TEMASI”

VELİ MEKTUBU

            Sayın Velimiz;

Bu yıl Değerler Eğitimi Programına belirlediğimiz konulara “Sorumluluk”  duygusunu seçtik. Sorumluluk konusunu seçmekteki amacımız öğrencilerimizin planlı ders çalışma, ödev yapma, yaş gruplarına göre evdeki ve sınıf içi sorumluluklarını hatırlatmak, sorumluluk duygusunun sağlıklı, başarılı, çevresiyle uyumlu ve mutlu bir birey olabilmedeki önemini vurgulamaktır.

Ders yoğunluğunun artacağı, sınıf içindeki kuralların hatırlanacağı bu süreçte sorumluluk anlayışını öğrencilere benimsetebilmenin onların ileriki hayatlarını olumlu yönde etkileyeceğine inanıyoruz.

“Sorumluluk ”değeri öğrencilerimizin kendi ayakları üzerinde durabilmeleri, bir birey olarak toplumsal rollerini alabilmeleri için çok önemlidir. Sorumluluk, bireyin sosyal yaşama uyum sağlaması, üzerine düşen görevleri yerine getirmesidir. Ayrıca, bireyin kendine ait bir olayın başkaları üzerindeki etkilerini üstlenmesi, başkalarının haklarına saygı göstermesi ve kendi davranışının sonuçlarını sahiplenmesi anlamına da gelmektedir. Sorumluluk, doğuştan getirilen değil, sonradan öğrenilen davranışlardan oluşur. Sorumluluğu öğrenmek de tıpkı diğer becerileri öğrenmek gibidir. Kişi ne kadar çok denerse bu konuda o kadar çok başarılı olur.

Bu bilinçle okulumuzda sınıf öğretmenleri, şube rehber öğretmenleri ve branş öğretmenleri sorumlulukla ilgili etkinlikleri sınıflarında işleyecekler. Ayrıca konu ile ilgili ders dışı etkinlikler de uygulanacak.(Yarışmalar, çevre kampanyaları, geziler, film izleme vb.)

 

“İNSAN, SADECE SORUMLULUK ÜSTLENEREK, ZİHNİNİ SAĞLAM VE DENGELİ BİR ŞEKİLDE GELİŞTİREBİLİR."(JOHN DEWEY)

 

SORUMLULUK SAHİBİ KİŞİLER

Ø   Kendine güvenir, kararlarını kendisi verir.

Ø   Karar alırken seçenekleri düşünür ve ileriyi görebilir.

Ø   Bağımsız davranır, davranışlarının etkisini dikkate alır.

Ø   Kendi başına yapabileceği işleri yardım almadan yapar.

Ø   Etkili plan yapar, zamanı iyi kullanır.

Ø   Özeleştiri yapar.

Ø   Bugünün işini yarına bırakmaz.

 

 

 

 

SİZLER ÇOCUKLARINIZIN SORUMLULUK BİLİNCİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN EVDE NELER YAPABİLİRSİNİZ?

  • Sorumluluk kazandırmanın en uygun olduğu belli bir yaş dönemi yoktur. Sorumluluk erken çocukluk dönemlerinden başlayarak çocuğun yaşına, cinsiyetine ve gelişim düzeyine uygun görevler vermekle başlar.
  •  Çocuğunuzun yaşına uygun sorumluluklar listesi hazırlayın. (Bu listeyi çocuğunuzun sınıf öğretmeninden de temin edebilirsiniz.) Üstlenmek istediği sorumlulukları, bu listeden seçmesine fırsat verin ve onun doğru kararlar verebileceğine olan güveninizi hissettirin.

“ÇOK AZ ŞEY, BİR İNSANA SORUMLULUK VERMEK VE ONA GÜVENDİĞİNİZİ BELLİ ETMEK KADAR ONUN GELİŞMESİNE HİZMET EDER.” (BOOKER T. WASHİNGTON)

•Çocuğunuza kazandırmak istediğiniz sorumluluk alanı ne olursa olsun mümkün olan en basit basamaktan başlayın. Bir yetişkin bile dağınık bir odaya girdiğinde nereden başlayacağını bilemeyebilir. Eğer çocuğunuzun odasını toplamasını istiyorsanız öncellikle yapacağı işleri basamaklandırın. Birinci basamak oyuncakları kutularına yerleştirmek, ikinci basamak kirli ve temiz çamaşırları ayırmak, kirlileri kirli sepetine, temizleri ait oldukları yerlere yerleştirmek olabilir.

•Onun adına düşünmek yerine kendi başına düşünmesine fırsat verin. Problemlerini kendisinin çözmesi için onu yönlendirin.

•Çocuğunuzun yapamadıklarına değil yaptıklarına odaklananın, olumlu geri bildirim verin.

Çocuğunuz verilen sorumluluğu yerine getirdiğinde bu davranışını fark edip ona bundan duyduğunuz memnuniyeti belli edin.

•Onun adına işlerini yapmayın. Biraz geride durup çocuğun kendi başına iş yapmasına ve hatalarının sonuçlarını yaşamasına olanak sağlayın.

Unutmayın aşırı koruyucu, otoriter veya çocuğun serbest bırakıldığı aile ortamlarında sorumluluk bilinci gelişmez. Anne babanın lider konumunda olduğu ve sorumluluğu evdeki tüm bireylerin paylaştığı demokratik aile ortamlarında, çocuk yaşayarak sorumluluk bilincini öğrenir.

 

“ÖNCELİKLERİMİZ ZORUNLULUKLARIMIZDAN DAHA BÜYÜK OLAMAZ. HAKLARIMIZ, SORUMLULUKLARIMIZI YERİNE GETİRDİĞİMİZ SÜRECE KORUNURLAR.”(JOHN F. KENNEDY)

 

 “Sorumluluk” konusunda mesajlar veren filmler izleterek, tüm öğrencilerin hatta siz anne-babaların katılabileceği etkinlikler düzenleyerek en önemli değerlerden biri olan “Sorumluluğu” çocuklarımıza kazandırmaya çalışacağız. Bu süre içinde sizler de evde veya okul etkinliklerinde çocuğunuza destek olursanız başarıya kısa sürede ulaşırız.

                                                                                  

Hepinize saygılarımızı sunuyoruz.